aalexandratallberg

Tisdag

Kategori: Allmänt

Sitter nu hemma efter en dag på jobbet, slitit arslet av mig idag. Dom har nått dom kallar för dom 5 s:en vet inte riktigt vad det går ut på mer än att städa så dom har stoppat produktionen och alla på hela bruket städar, så i morse började det med att vi fick gå utomhus och plocka skit, det var snabbt klart och vi fick hugga in på damsugaren, efter nån minut så kommer en gubbe och säger att dom behöver två stycken ner till källaren och två till gjuterit, snabbt som sjutton säger jag åt två killar att sticka ner i källaren för att jag själv ska slippa det, var nämligen ner där för två år sedan och det var ett rent helvete, det är sand upp till öronen och det dammar så man ser inte längre än 1 meter.
men jag slapp det den här gången och hamnade i gjuterit med min far och hans kamrater. jag och Daniel en annan sommarjobbare fick sopa och lite sånt, käka glass och fika :P

och nu efter tre dagars jobb den här veckan är jag helt slut och vill bara sova och vakna upp en lördag. men ja ska inte klaga jag har bara en och en halv vecka kvar och det ska jag allt klara. även om jag har ruttet med betalt så får jag iaf lite pengar som ja kanske kan göra nått kul för.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: