aalexandratallberg

ibland suger livet!

Kategori: Allmänt

i onsdags stog skolsm på schemat och jag var sjukt taggad, kommer in till örebro vi värmer upp och så vidare som man gör när man har match. dommaren blåser igång matchen och vi börjar spela vi hinner göra ett mål alla blir glada, förstätter spela sen är jag i en nickduell där landar jag, men när jag landar så landrar jag snett med foten och hör hur det knakar till. jag blir nog i en chock skulle jag tro för dom har berättat att jag sa saker som jag inte har en aning om att jag sagt..
jimmy lindar om foten och tar mig av planen där får jag ligga och vänta på ambulans jimmy tror att de bara är en stukning och ambulans föraren lika så, men jag kan säga er att jag var 99 % säker att den var av, för de känndes preces likadant som när jag bröt handen fast värre! iaf så kommer jag in till sjukhuset där dom säger att jag har brytit nått men vad vet dom ju inte så in på röntgen där visar det sig att jag har brytit benet bredvid skenbenet, så de måste väl vara vadbenet? eller.. haha jag har noll koll.. och så var det ett litet ben vid fotknölen på innersidan som var av. så alltså två ben, detta innbar opertion. halv 5 fick jag operations tid och det fick jag veta fem minuter innan så en panikslagen sjukhusrädd flicka som skulle in på operation för första gången!! aaah. livrädd.
vaknade upp halv tio ungefär mådde skit dåligt, spydde o så. låg på uppvaket tills halv tolv.
fick reda på dagen efter att det var mer trasigt än dom trodde så en större platta hade opererats in, och så hade dom fått satt en skruv mellan benet jag bröt och skenbenet för att nått där i mellan skulle växa ihop. och den där rackarns skruven vet dom inte om jag kna ha kvar pga att jag spelar fotboll så en ny operation kanske väntar.

nu blev de mycket text och kan tänka mig att ni är helt slut i skallen efter dessa bokstäver.
det jag är mest förbannad över är inte att jag måste hoppa på kryckor eller så, utan att jag snart blir 18 och hade uppkörning och allt inbokat, ja så den 21 oktober kunde jag ha fått körkort, men nej ni nu kommer jag inte få det och får vänta flera månader till ist det suger. för jag var grymt taggad på att skaffa det där. 

fruktansvärt sur ärjag,jaja en bild som får mig glad iaf,

Kommentarer

  • frida säger:

    naa alex! Lider med dej min vän! Det kommer ordna upp sig det här! Körkort kommer du få så snart du har läkt de vet jag! Krya på dej stumpan:)

    2009-10-05 | 13:28:53
    Bloggadress: http://fritjan.blogg.se/

Kommentera inlägget här: