aalexandratallberg

Lördag

Kategori: Allmänt

Denna lördag har varit slapp och bra, vi har msyit till 100% hela dagen. började morgonen med att plocka svamp. kallt var det och vi höll på att frysa fingrarna av oss men vi krigade oss igenom den långa halvtimmen och fick med oss en hel korg hem. haha!
vart upp till jaktstugan med Robin "R" och alla hans kompisar eller ja alla var det väl inte men flera av dom för att sätda ur så dom kan sova där i morgon tills på måndag när jakten börjar.
vart upp till mor och far och lämnat svampen, sen for vi vidare till farmor och farfar, testade min maskeradklänning som hon fixat åt mig och den vart jätte bra, stort tack till henne. sen fikade vi lite, eller dom fikade och jag kollade på, har ju sötstopp!

det var meningen att vi skulle umgås med towa och Emil ikväll men strömen gick och dom sa att den inte skulle komma tillbaka försen klockan 8! så vi hade inte tillgång till något varken varmvatten eller el. så vi kunde heller inte tina vårat kött och kunde heller inte laga mat. så vi sköt upp det hela och kör på stort nästa gång, tre rätters eller liknande. nu sitter vi uppe hos svärföräldrarna, dom spelar kort, vet inte riktigt vad det heter, men skit tråkigt är det, så jag sitter vid datorn just nu och njuter av ett glas rosé som senare kan bli några fler.

nu har anmälan gått ut till min 20års fest också och alla som bjudits har i stortsett anmält sig så vi är ett helt glatt gäng på ca 40 pers som kommer att ha det trevligt med mat och alkohol. nu är det bara en vecka kvar! på fredagen ska vi på sahara hotnights i bångbro, så hoppas jag mår någelunda på lördag. måste be Simon att köra mig till Kbg också så jag får testa på systemet också, för körduglig kommer jag nog inte vara.

nehe kanske skulle vara lite social, hejja fram R som i Robin så han vinner!

(förra inlägget kasnke lät lite surt men så var inte fallet, bloggade över telefon vilket jag inte är så himla haj på! )

Kommentarer


Kommentera inlägget här: