aalexandratallberg

Svamp, svamp och mera svamp

Kategori:

Köket är fullt av svamp, har spenderat en stund i skogen med svärmor och Hjalle. Fyllde två korgar på typ 20 minuter eller nått och sen satte vi oss och fikade, mysigt! Så nu ska de förvällas och ner i frysen.

Ester var inte inne igår när vi gick och la oss och inte i morse när vi gick upp, hon hade inte heller kommit in vid två tiden så jag vart orolig, hon brukar inte vara ute speciellt länge. Vet att katter kan vara ute flera månader och vandra och sedan komma tillbaka, men hon är min lilla bebis så klart man blir orolig när hon är borta längre än vanligt. Iaf så vid två tiden gick jag ut och ropade igen, då hör jag hur nån jamar men kan inte riktigt höra vart i från, så springer runt här på gården, ner till ån men hittar henne inte! Går över till grannen och plingar på och frågar om dom har sett henne, vilket dom inte har.. Jag ber dom öppna garaget och där är ho inte så dom öppnar vedboden och ut kommer Ester! Hon har alltså setat där sen 19tiden igår, snacka om att hon var hungrig 3 skålar mat åt hon och nu lämnar hon en inte ur sikte och törs inte gå ut!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: