aalexandratallberg

Onsdag

Kategori:

Idag har vi spenderat dagen på en båt och ska även åka båt i morgon då vi ska ta oss till Phuket för sista natten där innan vi åker hem på fredagmorgon. Tänkte bara skriva att vi har det bra och att vi lever trots en helvetes båttur!
Wifi finns bara vid poolen så därför det inte har kommit så mycket inlägg.

Söndag

Och tredje advent!
Igår blev det ändrade planer, vi käkade italienskt som planerat sen gick vi till stranden och drack drinkar sen for jag Robin och Cassandra vidare på stranden och letade party, vi hittade inget som verkade bra så fick den briljanta iden att vi skulle tatuera oss, sagt och gjort så blev det så. Sen drog vi på party och kom hem vid tre inatt fulla och glada!
Idag har det vart den varmaste dagen så den har spenderats på stranden. Nu sitter vi och väntar på varandra för att sen gå ner på stan käka våran sista middag på koh tao för den här gången.

Lördag

Kategori:

Idag har det vart fint väder, soldis men varmt! Vi har legat på stranden hela dagen och idag har jag äntligen fått en pinacolada i en kokosnöt, som jag har längtat men har alltid fått den i ett vanligt glas, men idag så! nu är vi hemma endel duschar, andra spelar spel och några vid telefon/paddorna.. Snart ska vi iväg och käka italienskt och kanske gå en sväng på stan sen hem och lyssna på hockeyn på radion:) i morgon hoppas vi på ännu en dag med sol då det är våran sista dag på den här ön innan vi beger oss vidare!

Knas

Märkte att det vart nå knas med inläggen dom kommer i oordning..

Torsdag

Kategori:

Igår spenderade vi hela dagen på mopederna och åkte runt, det var fult väder så kunde inte ligga på nån strand, idag spenderar vi nog dagen inne då det regnar.. Jag hoppas och ber att det ska vända nu så vi kan bli åtminstone lite bruna!
Vad gör man i Thailand när det är fult väder? Hoppas att regnet ger sig iaf så vi kan ta oss ut åtminstone

Fredag den 13e

Kategori:

Idag är det fredag den 13e och lucia. Vi har legat på stranden efter två fula dagar. Dom spenderade vi på mopederna och åkte runt och kollade på olika ställen..

Nu ska vi snart ut och äta sen ska några av oss på castleparty här på ön det är uppvärmning inför fullmoonparty. Får se vad det är men det går ju inte att ha tråkigt här när man blir full haha!

Tisdag

Kategori:

Här är klockan 18 och vi håller på att göra oss i ordning. Ska ner mot staden och käka och bli lite runda under fötterna hade vi tänkt. Dagarna har spenderats på stranden och mopederna vi har tagit sovmorgon alla dagar utom idag. Vädret har växlat men mestadels sol. Har spenderat kvällarna på restauranger, shopping och sakosäckar på stranden med drinkar, äre semester så äre! I morgon sägs det ska regna på eftermiddagen men sen på torsdag ska det bli fint igen och då har vi planerat att åka ut med båt och besöka öar samt stränder vi inte kommer åt med våra mopeder. Hoppas ni har det bra hemma i snön :)

Onsdag

Ny är jag färdig packad, tränad, duschad, skrubbad, ja allt man behöver ha fixat innan en resa är nog gjord! Hoppas jag iaf.. För nu tänkte jag slå ihop mina gröna och sova några timmar innan det är dags att gå upp igen. Har lite små fix att ordna med i morgon bitti typ som att slänga sopor och så men det tar inte vidare värst lång tid och jag har skrivit en komihåg lapp haha!

Återkommer med rapport därifrån när wifi finns och tid såklart!

Tisdag

Kategori:

Hade skrivit ett långt inlägg om helgen och dom senaste dagarna men det försvann och jag tänker inte skriva om det. Så nämner lite kort bara moster fyllde 40 förra veckan och i helgen var det fest för henne vi kom i säng vid fem sex tiden och det var en grymt lyckad fest. Söndagen var inte lika lyckad.. Tog mig inte ur sängen/soffan och spydde fram till 19 tiden..

Nu är jag hos morfar i Lidköping och ska vara här tills i morgon, kommer alltså hem i morgonkväll och lär då racer packa, plugga det sista och städa för att på torsdag morgon drar vi till Arlanda och sen Thailand. Kommer bli rätt stressigt i morgon men det är det värt, Spendera tid med morfar! Idag har vi varit och handlat åt morfar, pluggat och rullat cigaretter så han inte behöver göra det på flera veckor. Får lite tillbaka blickar när jag gör det, vi fick jämt hjälpa till när vi var små för att vi tyckte det var roligt, idag gjorde jag det för att hjälpa honom då han har fått svårt med det :) nu ska vi kolla på bandy Lidköping möter Västerås och morfar är nog Lidköpings störta fans hehe!