aalexandratallberg

Söndag

Kategori:

Nu är det snart dags att åka hem, bara en hel dag i morgon och så på tisdag förmiddag beger vi oss.. Vill inte! Jag har ångest..

Kata är över där bodde vi på ett jätte fint hotell med egen pool direkt från balkongen nu är vi i patong och bor mitt i smeten. Jätte fint här också. Ikväll blir det livat på Bangla road med pingpong show för andra gången på resan.

Onsdag

Kategori:

Nu har vi spenderat tre nätter på koh ngai vi har mest legat vid poolen men igår tog bi en långtailbåt på snorkeltur. Vi stannade även vid en grotta som vi simmade in i, den var 80 meter lång. I mitten vart det kolsvart och man såg inget så man chansade typ på vart man skulle simma. Var bland det äckligaste men samtidigt det häftigaste jag gjort!
Nu ska vi snart käka frukost sen ska vi tå båten och fara vidare mot Phuket och kata i tre nätter

Fredag

Kategori:

Vi har det bra här borta. Njuter som bara den. Det är så varmt så svetten rinner om oss långt in på nätterna, känns som att det inte blir svalare även om solen går ner. Vi har spenderat dagarna på lite olika sätt, idag har vi hyrt moppe och åkt runt från tidig morgon till ca 17 tiden, vi har gått i en nationalpark och kollat på djur och natur och så har vi vart till old town men det var så varmt så vi käkade och sen satte vi oss på moppen och åkte vidare så det skulle fläkta lite. Nu har vi precis duschat och ska göra oss redo för kvällen här på lanta.

på väg!

sitter förmodligen på flyget och förhoppningsvis sover just nu..
ska bli så skönt att komma tillbaka till värmen och till thai! men den här gånger utforskar vi lite andra öar, jag har fått valt en, Koh ngai! det är en öde ö typ haha finns inte så mycket men det ska vara fint som i paradiset. där spenderar vi tre nätter och jag hoppas vi tar en utflykt till lite små öar runt om och landar på koh muuk några timmar för att besöka en grotta man kan simma in i som ska vara sjukt fin. men vi börjar i koh lanta dom första fem nätterna kommer inte ihåg vad stranden heter där som vi ska bo på men jag tror det kommer bli bra. de sista nätterna har vi ingen aning om vart vi ska ta vägen men det blir nog runt om Phuket så vi har skapligt nära till flygplatsen sen när vi ska åka hem. Jag vill testa på det thalivet också med lite mer fart och fläkt än vad jag tidigare har fått testa på.

Måndag

Kategori: Allmänt

Nu är vi helt färdigpackade och sitter och väntar på svärmor som ska ta oss till flygplatsen. vi flyger från Örebro vilket känns jätte skönt. har flugit där ifrån en gång och det var hur skönt som helst iaf när man kommer hem, veta att man har som mest en timme kvar sen är man hemma.
nu kommer det bli tomt (mer än vanligt) på inlägg här i bloggen uppdaterar när jag har tid och om internet finns.

söndag

Kategori: Allmänt

Helgen har gått förbi med rasande fart. har egentligen inte gjort nått spännande utan mest tagit det lugnt. I fredags åkte vi runt lite, klippning/färgning och slapp i soffan. Lördagen började jag med ett pass på gymmet i linde. sen var vi på två års kalas och sen däckade jag i soffan med Fanny och Fanny. idag har jag bakat, bjudit en hel drös på kladdkaka, fruktsallad och glass och sen har vi tagit oss en promenad runt byn. Ska snart upp till föräldrarna på mat och sen ska vi sova så att det blir måndag för då börjar våran semester och planet lyfter mot varmare grader. 3 månader på hemmaplan är lite länge tyckte vi så vi bokade en ny resa..
har inge roliga bilder att bju på tyvärr så det blev ett tråkigt inlägg med text bara..

Lördag

Kategori:

Idag har vi spenderar hela dagen i backen och det har varit riktigt bra väder, strålande sol och varmt så man har blivit svettig. Nu ligger vi på golvet och soffan, vissa sover och andra kollar på hockey. I morgon far vi hemåt igen.

Fredag

Idag har vi fredagsmys i stugan, eller jag skulle nog inte kalla det en stuga utan rättare sagt ett hus! Vi har käkat tacos och spelat kort här på kvällen. På dagen var vi i backe, på toppen blåste det och regnade de, men backarna var jätte bra och hur sköna som helst. I morgon blir det nog en heldag i backen och så lördagsmys på det.
Nu ska vi nog spela mera kort och ta oss nån kall.

Torsdag

Kategori:

Och så var det dags att blogga igen.. Kom upp till Idre vid typ 16-17 efter några timmar i bilen. Vi har bott in oss, käkat både det ena och det andra, åkt bil och kollat läget samt myst i soffan, nu väntar vi på karlarna medans vi käkar  varma mackor. I morgon blir det nog en dag i macken och vi hoppas på sol!