aalexandratallberg

Onsdag

Kategori:

Onsdag innebär sista dagen på arbetet. Idag ska den vara inskickad 00.00 rättare sagt och jag kommer få sitta ända in i slut minuten känns det som. jag försöker ignorera solen utanför sitter men rullgardinerna nere, har inte tid hur mycket jag än vill gå ut och sätta mig i solen. Har tagit "lunchrast" nu från plugget så har gjort mig en omelett och nu tänkte jag skriva några rader här innan det är dags att dyka ner i böckerna igen.
 
har länge fått förfrågan när jag ska knyta på mig fotbollsskorna igen, jag har hela tiden kommit med undanflykter. oftast har det vart jobb som har hindrat mig men annars har jag skyllt på något annat. den här veckan bestämde jag mig för att nu var det dags, jag kände på mig att jag inte skulle tycka att det var roligt men jag tänkte att jag gör det en gång så får jag det gjort så slipper alla tjata mera. så igår rotade jag fram allt här hemma, drog mig till Frövi och knöt på mig skorna. Nervös som tusan och kände typ ingen! men det började bra och jag var iaf inte sämst men jag kan säga att fotbollskonditionen var inte densamma som sist jag spelade för ca 3 år sedan. jag trodde att det bara skulle vara att knyta på sig skorna, men ja det var ju ett tag sen sist så fötterna mådde inte så bra efter, tån sprack så jag blödde ner både fotbollsskorna och tennisskorna efter så sista vägen hem fick jag köra i strumpor men vågade inte ta av mig dom om jag skulle svimma av blodet. när jag väl var hemma och tog av mig dom så var det inte så illa som jag trodde men har iaf ont i den idag så kan inte gå på den..
trodde även att jag skulle ha sån sjuk träningsvärk idag men nej då, bara lite stel.
 
trodde ju som sagt att jag inte skulle tycka att det var roligt, men så fel jag hade. sitter redan och kollar på hemsidan när nästa träning är, men dom har inte uppdaterat.. väntar med spänning!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: