aalexandratallberg

Tisdag

Kategori: Allmänt

godkväll eller vad man nu ska kalla det. ungefär en månad kvar på sommarlovet och det är hemskt väder, vad gör man en dag som denna? ingen ting i stort sett. har hunnit med två semestrar de här lovet, eller semestrar vet ja inte om det är men jag har kommit bort från den här hålan två gånger. först var till Skara sommarland med min syster, Robin och hans syskon. där tillbringade vi en natt. vi var inne på sommarlandet där vi badade åkte karusell M.m.

andra gången hamnade vi i Stockholm jag och mitt hjärta. fick skjuts av mamma och pappa dit, hälsade på hos Josefine & Filip med familj, sen tog vi pendeltåg och tvär bana ut till globen, shoppade lite åt och sen checkade vi in på hotellet, fixade oss i ordning, sen drog vi vidare till Gönan där vi spelade bort flera hundra på onödiga spel och vi hoppades självklart på att vinna nån liten sak, men nej vi gick där i från tom hänta efter att ha åkt en karusell. när vi var tillbaka från in i centrum gick vi på gamla stan där det var en massa turister som fotograferade överallt och affärena hade öppet ända tills sent på natten där gick vi och små kikade i varje affär, till slut hamnade vi på en mysig pizzeria som hade as goda pizzor. mätta och belåtna for vi vidare till hotellet och tvär slocknade (iaf jag). dagen efter spenderades på stan hela dagen där vi gjorde av med pengar och fick med oss massa kläder hem, sitter just nu i en av Robins nya tröjor som jag bara älskar, den är lagom lång och stor så man kan ha den till thigts. perfekt :)

i morgon ska jag köra min andra gång på körskolan, hoppas det går lika bra den här gången. Bokat, teorin och uppkörningen har jag också gjort så nu hoppas jag att jag får mitt körkort då, även om det är 3 månader kvar tills jag är 18. men jag är ute i god tid så jag vet att jag har en tid. känner jag mig inte redo när det väl gäller bokar jag bara av den :P


hotell rummet.


utsikten


hjärtat gör sig snygg innan en dag på stan<3



Kommentarer


Kommentera inlägget här: