aalexandratallberg

Söndagsmorgon

Kategori:

Vill börja detta inlägg med att tacka mina svärföräldrar (även om det vart så att Lasse och simon fick vara hemma..) för en underbar julklapp. En resa till Thailand i tre veckor lite drygt. Resan har vart kanon men visst har man haft sina depp stunder också. att vara bland folk 24 timmar om dygnet i tre veckor tar på krafterna, man blir irriterad över små saker som man egentligen inte skulle blivit. men vi klarade det allihoppa. vi har haft det kanon bra, på tre olika öar. Koh Tao gillade jag mest sen Koh Samui och sist Koh pangang (stavning) det var inte fel på den ön heller, inte på den norra enden (tror jag det var) vi bodde på den mer lite skitiga enden, men vi tog båtturer och taxi så vi hade det kalas ändå. 
så än en gång stort tack! ♥ jag ska ge igen jag lovar, ska bara vinna 75 miljoner först ;) 
 
sen kan jag skriva lite om när vi har kommit hem.. 
så fort vi kom hem rev jag upp väskan och tog ut lite saker som var Loisans, samt öppnade paket här hemma som kommit med posten, jag och casse köpte oss en varsin klänning som hadde kommit, tog med oss deras grejer och for upp för lite mat, fläskfile, klyftpotatis och beasås MUMMS!! sjukt gott med svensk mat. var så trött att det snurrade i skallen, sen kom det mer folk dit och jag hörde bara röster överallt men orkade inte koncentrera mig på vad alla sa så jag gav upp och åkte hem. sov sjukt skönt hemma i sängen, har alltid klagat på att våran säng är oskön. men inatt var den, den bästa säng jag någonsin sovit i haha. 
 
värre var det att jag vaknade klockan fem klarvaken.. så har man inget att göra klockan fem på morgonen så kan man ju betala räkningar.. nu sitter jag och väntar på att klockan ska slå nio så jag kan åka och handla. kylskåpet ekar av tomhet och jag är sugen på allt möjligt så det kommer nog bli proppfullt när jag väl är hemma igen. men nu är frågan vad jag ska göra en timme till.. skulle ju kunna börja tvätta upp allt från resväskorna. men det orkar jag inte och tror inte vi har tvättmedel hemma helller.. 
 
ikväll ska vi upp till mamma och pappa och fira jul. som jag har längtat efter mammas mat, och alla nära och kära. men ikväll är det äntligen dags att återförenas haha! har inte träffat mamma och pappa på en månad. farmor och farfar kommer också, sjukt mysigt ska vi ha det! och ester ska jag pussa på i eveigheter! 
slå in julklapparna va det ja! nu har jag tidsfördriv. 
 
ett långt inlägg som dom flesta kanske slutar läsa efter halva, men grattis till er som lyckades läsa allt! :)

Kommentarer

  • Loisan säger:

    Tack själv för att du ville följa med känner detsamma det har varit helt underbart och otroligt. Kram Loisan

    2012-12-30 | 08:54:02
  • maud karlsson säger:

    Nog orkar man läsa allt du skriver. Kul att se hur ni har haft det. Kram farmor

    2012-12-30 | 11:05:32

Kommentera inlägget här: