aalexandratallberg

Tisdag

Kategori:

Plugg plugg och åter plugg.. så ser mina dagar ut just nu, men jag har valt det själv och jag tycker det är intressant och jag tycker det är sjukt skönt att arbeta hemifrån att kunna sitta med datorn vart jag vill i hemmet, helt själv ingen som stör eller pratar med en, det som kan vara mest störande är om tv:n är på eller om jag tvättar samtidigt eller så. men det är nått jag själv väljer att göra isf.
det tråkigaste med att plugga måste nog vara pengarna, att gå från lön till lån märktes tydligt på kontot idag, hälften av vad jag brukar få ut.. men man lär sig väl med tiden hur mycket man kan spendera och på vad! nu kan jag nog börja förstå hur dom andra som pluggar har det, tillexempel min bror. hur kan han inte ha pengar? vadå inte råd? det är vanliga frågor när han har sagt att han inte haft nått eller liknande. men jag förstår dig nu! börja fundera på att sälja bilen, det kanske vore nått. har inte den billigaste bilen direkt. 
 
dagen idag började med ett gympass, frukost plugg och sen tid hos ventrinären. Ester har fått ett sår som har blivit infekterat så nu ska hon gå på en antibiotika kur på 8 dagar så hoppas vi det har blivit bättre efter det. sen har det bara vart en massa plugg, har inte fått ner så mycket på papper än, mest bara läst och läst! men klokare blir man och det är väl huvudsaken. 
 
när R slutar ska vi iväg in till linde och bli friserade. jag ska färga och robin ska bli klippt. tänk vilken tur man har som har en sån underbar vän som ställer upp. och jag måste också tipsa om Fanny som klipper oss, hon är grym! 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: